Retourneren & omruilen algemeen
Voor artikelen die gekocht zijn in onze fysieke winkel en die gekocht zijn via onze webshop hanteren wij een verschillend retourbeleid. Dit maakt het misschien wat ingewikkeld, maar in de onderstaande paragrafen proberen wij uit te leggen waarom wij dit hanteren.
Retourbeleid fysieke winkel
Voor aankopen die gedaan zijn in onze fysieke winkel hebben wij het beleid dat deze artikelen niet teruggebracht mogen worden. Wij hebben hier de volgende redenen voor:
- Wij bieden iedereen de mogelijkheid om onze artikelen uitgebreid te passen en te beoordelen, hierdoor heeft iedere klant een eerlijke kans gehad om een aankoopbeslissing te maken.
- Wij zijn een relatief kleine onderneming en kunnen het ons niet permitteren dat onze klanten standaard meer artikelen meenemen dan zij eigenlijk verwachten nodig te hebben.
- Al onze artikelen vallen onder de categorie feestartikelen (ook onze kleding), dit betekent dat onze artikelen gekocht worden voor een specifieke gebeurtenis of event.
- Wettelijk gezien vallen feestartikelen onder de productgroep ‘eendagsartikelen’, waardoor wij niet verplicht om artikelen retour te nemen.
In sommige situaties maken wij wel eens een uitzondering op ons beleid in de vorm van omruilen voor een ander artikel of een tegoedbon. Dit kan enkel wanneer de kassabon aanwezig is. Om te kunnen beslissen over een uitzondering moeten wij het artikel eerst beoordelen in onze winkel. Er zijn artikelen waar wij geen uitzondering voor maken, dit zijn artikelen die met korting zijn aangekocht en de artikelen die worden beschreven in de paragraaf ‘artikelen die niet geretourneerd kunnen worden’.
Retourbeleid webshop
Voor aankopen die gedaan zijn via onze webshop geldt het beleid dat je artikelen binnen 14 dagen na ontvangst kunt retourneren, mits onbeschadigd, in originele verpakking en ongebruikt.*
Wij hanteren het onderstaande beleid voor het retourneren van een webshopbestelling.
- De kosten voor het retour sturen van een artikel zijn voor eigen rekening.
- Het retour sturen van een artikel is altijd op eigen risico.
- Wanneer je een defect of een verkeerd artikel hebt ontvangen verzoeken wij om z.s.m. contact met ons op te nemen. Graag het artikel nog niet retoursturen tot je verdere instructies hebt ontvangen.
- Wanneer de totale waarde van de webshopbestelling (na het retourneren) onder het bedrag van gratis verzending komt, verrekenen wij de door ons betaalde verzendkosten met het retour te storten geldbedrag.
- Zodra de retourzending door ons is ontvangen zullen wij de artikelen controleren en bij akkoord storten wij z.s.m. het retourbedrag terug op de rekening waarmee betaald is.
Artikelen die niet geretourneerd kunnen worden
Er zijn artikelen die wij niet retour kunnen nemen in verband met hygiëne, maatwerk of artikelen die wij niet meer opnieuw kunnen verkopen. De volgende artikelen kunnen wij niet retournemen:
- Make-up, wimpers en overige cosmetica
- Pruiken
- Artikelen zonder originele verpakking of met een kapotte verpakking
- Artikelen met sporen van gebruik (vlekken, geuren, beschadigingen)
- Artikelen waar een vorm van maatwerk aan te pas is gekomen
Het komt voor dat wij artikelen speciaal voor iemand bestellen die wij niet standaard in ons assortiment (willen) hebben. Deze artikelen kunnen dan ook niet meer geretourneerd worden. In deze situatie zorgen wij ervoor dat je hier bewust van bent voordat wij de bestelling doorzetten.
Heeft u vragen over ons retourbeleid? Stel deze gerust, wij zijn tijdens openingstijden bereikbaar op 0314-334641 of stuur een e-mail naar info@festival.nl.